close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

צעד אחרי צעד – המדריך למעבר דירה מהיר ומסודר

אור גריןד אב, תשפב01/08/2022

מעבר דירה דורש לא מעט תשומת לב לפרטים רבים. בואו ונעשה סדר ונבחן שלב אחר שלב מה צריך להתבצע, וממה להיזהר

תגיות:
צילום: shutterstock

עונת מעברי הדירה בפתח עם פרוץ החופש הגדול ולקראת שנת הלימודים החדשה בבתי הספר ובמוסדות האקדמיים. לעבור דירה נשמע על פניו פשוט אבל מדובר בפעולה הדורשת שלבים רבים, וכדאי מאד לא לשכוח אף אחד בדרך – למי להודיע, איפה לעדכן, איך אורזים ולמי צריך לפנות? כשמדברים על מעבר דירה השלב הראשון והחשוב ביותר הוא ככל הנראה – התכנון לקראת המעבר. הכנת הרשימה שתעזור לכם לצלוח את המעבר בשלום, מבלי לשכוח שום דבר בדרך.

רשימת מטלות לביצוע

השלב הראשון הוא להכין רשימה של דברים אותם יש לבצע לקראת, בזמן ומייד לאחר המעבר. דאגו לייצר רשימה מסודרת, מחולקת

צילום: shutterstock
לפי נושאים וזמנים שונים. הרשימה צריכה לכלול את "ראשי הפרקים" הבאים: ספקים והעברת כתובות, נושאים משפטיים, הכנת הדירה החדשה לקראת המעבר, מיון ואריזה, יום המעבר, פריקה. בואו ונעבור על כל אחד מנושאים אלו לעומק ונבין מה צריך לעשות, מתי וממה להיזהר.

ספקים והעברת כתובות

ישנם גורמים רבים שצריך לעדכן לקראת מעבר הדירה, וכל ספק יש לעדכן בזמן על מנת שתגיע לדירה חדשה מתפקדת ולא תחכו בגלל עדכון מאוחר:

ספק אינטרנט, מדיה, טלפון קווי ומנויים לעיתונים – רצוי לעדכן כשבועיים לפני המעבר, תוך ציון יום המעבר. אפשר לנצל את הזמן לבדוק חבילות ספק תשתית ואינטרנט טובים יותר בדירה החדשה ואולי כבר לנצל את ההזדמנות לשדרוג לספק אינטרנט מומלץ, תשתית סיבים אופטיים וכדומה.

משרד הפנים – ניתן לעדכן באינטרנט. דברי דואר רשמיים שנשלחים למעון הרשום במשרד הפנים נחשבים כאילו נמסרו לכם. במסגרת העדכון תקבלו גם ספח חדש לתעודת הזהות. אפשר ורצוי לגשת לדואר ולהצטרף לשירות עקוב אחריי.

ביטוח לאומי והרשויות המקומיות – עדכנו את הכתובת גם בביטוח לאומי וברשויות המקומיות. במסגרת הצהרת "חילופי מחזיקים" ברשות המקומית דאגו לוודא כי סגרתם חובות ארנונה במעון הישן. שינוי זה יאפשר לכם לקבל הטבות בכתובת החדשה דוגמת תווי חניה או רישום למוסדות חינוך קרובים. בצעו שינוי זה לאחר שינוי המען במשרד הפנים.

חשבונות חשמל, מים וגז – עדכנו את חברת החשמל, תאגיד המים והגז בכתובת אותה אתם עוזבים ובכתובת אליה אתם עוברים. שימו לב כי ייתכן שתחליפו תאגיד מים או גז בין המעברים. דאגו לקבל מסמך המאשר כי כל החובות הקיימים בדירה הישנה שולמו. ביום המעבר – דאגו לרשום את ערכי המונים.

בנקים, ביטוחים, קופות חולים, מוסדות חינוך, חסכונות פנסיוניים, ועד בית, מקום העבודה – גופים נוספים אותם יש ליידע, לפני או אחרי המעבר. במידה ומדובר במשרתי מילואים פעילים – יש ליידע גם את צה"ל.

נושאים משפטיים

לפני חתימה על הסכם רכישה או השכרה דאגו לעבור על ההסכם עם עורך דין. דאגו לעבור עם בעל הדירה הישנה על הדירה, לוודא כי כל החפצים שאתם מעבירים אכן פונו וכי לבעל הדירה אין דרישות מכם. קבלו חזרה צ'ק או שטר בטחון אם יש כאלו.

חתמו על חוזה מסודר עם חברת ההובלות. וודאו כי החוזה כולל ביטוח הובלת חפצים ואת כל השירותים אותם הזדמנתם מחברת ההובלות: רכישת ציוד אריזה, ביצוע אריזה/פריקה, האופן שבו הציוד יועבר (מנוף / מדרגות / מעלית / כמות המובילים / מספר הארגזים / נפח המשאית) וכו'.

הכנת הדירה החדשה לקראת המעבר

במסגרת הכנת הדירה החדשה לקראת המעבר עשו גם סיור מקדים בסביבה וגלו היכן יש קופות חולים / פארקים וגני משחקים / מכולת או סופר וכדומה. בדירה עצמה – מדדו את החדרים וודאו כי הרהיטים הקיימים מתאימים בגודלם. אם יש צורך בשיפוץ – דאגו כי הוא יושלם בזמן.

ניקיון, חיטוי והדברה בדירה החדשה יתבצעו ימים לפני הכניסה – כך שהדירה תספיק להתאוורר לפני הכניסה.

מיון ואריזה

ניתן להשתמש בשירותי אריזה או לארוז בעצמכם. בכל מקרה דאגו לדברים הבאים:

  • מיון – דברים שאינם בשימוש ואינכם זקוקים להם, אין טעם להעביר. דאגו למסור, למכור או להעביר חפצים אלו, ורצוי זמן רב מראש
  • אריזה מתאימה של חפצים – ניילון פצפצים ישמור, לדוגמה, על חפצים שבירים. כדאי להיעזר בחברת ההובלות להשיג חומרי אריזה מוזלים (קרטונים, פצפצים, נייר דבק, חוטי קשירה וכדומה) אם אתם אורזים בעצמכם
  • ארזו קודם כל וזמן רב מראש את הדברים שאינם בשימוש יומיומי. רצוי לנקות עוד לפני האריזה
  • השאירו לרגע האחרון דברים להם תזדקקו כמה ימים לפני ואחרי המעבר עצמו
  • סמנו כל ארגז שנארז: מה תכולתו ולאיזה חדר הוא מיועד
  • התחילו להשתמש בכל המוצרים המתכלים שבמקרר ובעיקר בפריזר זמן רב מראש. אין טעם להעביר אותם
  • אם אתם מעבירים את המקרר – הפשירו אותו כמה ימים מראש
  • אם אתם מעבירים חתולים – דאגו לשמור גם מעט חול "משומש" או חפצים סופגי ריח דוגמת המיטה עליה הם ישנים. הריח המוכר יעזור לחתולים להתרגל ולאמץ את הדירה החדשה

יום המעבר

הכנות ליום המעבר עצמו, התחילו כמה ימים מראש. הכנות אלו כוללות: סידור ימי חופשה מהעבודה לצורך המעבר, סידורים לתעסוקה לילדים ולבעלי החיים בזמן המעבר, ארגון מזומן לצרכי טיפים למובילים, קריאת מונים והכנת ציוד אישי לכל אחד מהעוברים עם דברים להם יזדקקו בימים הסמוכים למעבר: ביגוד, אוכל ושתייה, תרופות וכדומה.

דאגו לשים הודעה בבית החדש והישן לטובת יתר השכנים – התנצלו על אי הנוחות שתיגרם להם ביום המעבר.

לפני שעוזבים סופית את הבית הישן – עשו סריקה וודאו שלא שכחתם כלום: מנורות, וילונות, שטיחים וכדומה. לפני שחרור המובילים וודאו כי כל החפצים הועברו בשלום. וודאו עם העירייה מתי יום סילוק הרהיטים והארגזים – אנא פנו ביום המתאים.

פריקה

התחילו מחדרי הילדים והחדרים הנמצאים בשימוש רב – אמבטיות ומטבח. תנו לילדים לקחת חלק בפירוק כדי שיתחילו להרגיש שייכות לבית החדש. הרחיקו בעל חיים בשלבי הפירוק הראשוניים.

 

מעבר דירה יכול להיות מלחיץ, אבל אם אתם מתארגנים זמן רב מראש הוא גם יכול להיות הזדמנות לחדש דברים, להיפטר מישנים, ולהתחיל מחדש במקום טוב יותר.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה